~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Tuesday, April 12, 2011

PENANTIAN SATU PENYIKSAAN ( 1 )

 Syukur alhamdulilah yang tak terhingga....apabila semua nyer telah selamat...Yg  mana sebelum ini kata orang Penantian itu 1 Penyiksaan  telah pun berakhir dengan penuh kesyukuran yg tak terhingga....Kini isteri tercinta aku telah selamat melahirkan seorang cahaya mata lelaki tepat jam 2.10 minit petang pada 8/4/2011.

Di sini aku ingin berkongsi sedikit pengalaman cemas pada khamis 9/4/2011 jam 6.30 petang  semasa aku  di beritahu oleh isteri tercinta bahawa sedikit tanda2 utk melahirkan telah ada dan perut nye pula sentiasa sakit selang 10 minit yg mana itu menanda tanda2 awal utk seseorang yg mengandung akan melahirkan...dengan agak kelam kabut aku dan isteri ku bersiap utk menuju ke Hospital Putrajaya...Jarak rumah aku dengan Hospital Purtajaya tidak lah sejauh mana pun....lebih kurang 10-15 minit dah boleh sampai....akan tetapi pada hari itu aku merasa kan ianya sangat jauh dari hari biasa bila aku pergi....Mcm tu lah kalau dah gelabah...huhuhu..

Lebih kurang 12 minit aku dan isteri selamat sampai di Hospital Putrajaya.....dengan keadaan kelam kabut nye aku meminta seorang pembantu hospital itu utk membantu aku membawa kan kerusi roda utk menurunkan isteri aku...." Cepat encik iteri saya sakit nak bersalin ni..." kata aku....lalu di balas oleh pembantu itu "oo...encik salah tempat ni....Wad  bersalin dekat atas sana...sini utk kecemasan lain2..."Alamak...aku dah salah tempat lah....mana lah aku tau...ingatkan wad kecemasan ni  sama jer utk org nak bersalin sekali...hahahaha...Aku pun bergegas lah ke kereta lalu memecut pula ke wad bersalin.....

Sampai di wad bersalin aku segera memimpin isteri ku ke dalam wad....Lalu isteri aku segera di masuk kan ke 1 bilik utk pemeriksaan yg langsung  aku terus x nampak2 kelibat nyer hampir 2 jam.......Jeng..jeng...jeng....kat sini lah bermula nya debaran2 yg x pernah aku fikirkan sebelom ini....Boleh kata selang 10 minit pasti aku dengar suara tangisan bayi yg baru di lahirkan...dan di selang pula dengan suara jeritan si ibu utk menahan sakit bersalin.....Seorang demi seorang si ayah di panggil oleh jururawat  utk menemani si isteri semasa melahirkan atau pun utk mengazan/qomat si anak...entah bila pula turn aku ni....dah bersalin ke belom isteri aku ni..semakin kuat pula debaran yg aku rasakan....gelisah nya x usah di katakan lah....sejuk penghawa dingin hospital itu langsung aku x rasa.....betul2 lah Penantian 1 penyiksaan....Mana x nye tengok org lain semua nya bila keluar senyum jer...happy jer...aku kat luar ni mcm kucing hilang anak dah....

Semasa sedang menunggu giliran isteri aku itu ...aku terdengar perbualan dari salah seorang si suami yg mengata kan bahawa Wad di hospital itu telah penuh...yg mana mungkin akan ada pesakit akan di hantar ke hospital yg lain....Aku pun x faham mcm mana boleh jadi mcm ni....org Putrajaya sendiri pun x terjamin lagi utk menggunakan kemudahan awam seperti hospital di Putrajaya ini...Tapi yg hairan nyer agak ramai juga org dari luar Putrajaya yg boleh mendaftar di hospital ini.....pelik betul lah....

Hampir pukul 11 malam baru lah aku nampak isteri tercinta aku...dengan muka sembab nye lalu memberikan 1 senyuman pada aku....dan terus berjalan ke arah aku...." belom lagi lah bang..baru buka 2 cm..."katanya..."habis yg lama2 tadi buat apa..? pergi mana...?soal aku yg tengah kehairanan tahap gaban...hehehe.... "ooo....doktor suruh tunggu kat dalam,kat ats katil....tu yg saya tertelap kejap tu..."aduh...aku kat luar ni mcm apa ntah rupa nyer dia kat dalam sedap2 jer tidur...huhuhuh....

Selang 10 minit kemudian aku dan isteri ku di panggil oleh seorang doktor yg menyatakan bahawa isteri aku x dapat di tempatkan di hospital putrajaya kerana wad sudah penuh.....oleh sebab itu isteri aku terpaksa di transfer ke hospital Kajang....Bagai nak luruh jantung aku bila mendengar kan pekara sedemikian...kecewa sangat2 dengan penjelasan doktor itu.....terasa sangat lah x ada istimewa nya menjadi warga Putrajaya.....
Bincang punya bincang maka aku terpaksa akur lah dengan saranan doktor itu walau pun dengan  berat hati dan kecewa....Demi keselamatan isteri tercinta dan kandungan nya aku pergi lah juga ke hospital kajang.....

Tunggu siri ke 2 kisah ini...mungkin akan menemui anda pada malam besok....hehehehe

mfab :))

No comments: