~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Wednesday, April 6, 2011

MPV penuhi keperluan



Keluarga Fairuz Hana Anuar nyata selesa dengan kenderaan MPV yang dimiliki.


SUDAH tentu ketika bujang, keinginan membeli sesuatu hanya berdasarkan cita rasa individu berbanding apabila sudah mendirikan rumah tangga.
Bila keluarga sudah mula berkembang, pelbagai perubahan perlu disesuaikan mengikut perkembangan semasa. Contohnya, bermula daripada pembelian sebuah pangsapuri ke rumah teres sehinggalah bertukar daripada kereta sedan ke kenderaan pelbagai guna (MPV).
Bagi pasangan suami isteri yang bakal bergelar ibu bapa, imej model MPV merupakan kenderaan pertama yang mula terbayang di minda.
Dikenali sebagai kenderaan keluarga, MPV merupakan kenderaan yang diminati terutamanya oleh golongan ibu bagi melaksanakan rutin seharian mereka.
Bagi seorang wanita berkerjaya yang juga usahawan sambilan dan ibu kepada tiga orang anak, Fairuz Hana Anuar, 35, sebuah kenderaan MPV adalah sangat penting dalam rutin sehariannya lebih-lebih lagi bagi menguruskan perniagaan menjual kek dan melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang ibu dan isteri.
Dia juga bersetuju bahawa kenderaan MPV memang mempunyai manfaat yang lebih banyak jika dibandingkan dengan kereta sedan.
"Saya memilih sebuah MPV kerana saya perlu melakukan beberapa tugas sebagai seorang isteri, ibu dan sebagai seorang wanita berkerjaya.
"Dalam menjalankan peranan saya sebagai seorang usahawan wanita dan ibu kepada tiga anak, saya sentiasa mengejar masa dan perlu melakukan pelbagai rutin harian. Bersesuaian dengan gaya hidup saya yang aktif, saya memerlukan keselesaan sewaktu ke mesyuarat, menguruskan perniagaan dan urusan anak-anak saya," katanya.
Apabila ditanya tentang perbandingan menggunakan MPV berbanding jenis kereta yang lain, Fairuz Hana berkata: "Saya membeli sebuah MPV kerana keselesaan yang dijanjikan walaupun saya terpaksa berjalan ke beberapa tempat dalam satu hari.
"Misalannya, saya memandu anak saya ke sekolah pada hujung minggu untuk aktiviti kokurikulum dan seterusnya ke pasar untuk membeli barangbarang keperluan. Menjelang tengah hari, saya memandu ke kedai dan seterusnya ke pasar raya bagi membeli barangan keperluan serta menjemput balik anak saya dari sekola," katanya.
Ternyata, ia memenuhi keperluan dan kehendak keluarga saya secara menyeluruh!
Layari http://www.allaboutexora.com/ untuk keterangan lanjut 

lAGI BESOR LAGI SELESA....
 
mfab :))

No comments: