~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Wednesday, December 15, 2010

KASIH NYA IBU ( kisah masyarakat )

PASIR MAS - Seorang ibu sanggup menggadai nyawa dengan terjun ke dalam tali air untuk menyelamat anak lelakinya berusia 11 tahun yang lemas selepas terjatuh ketika memancing di Kampung Bechah Landak, Bunut Susu di sini kelmarin.
Dalam kejadian pukul 5.30 petang itu, mangsa dikatakan terjatuh selepas keluar memancing bersama dua adik-beradiknya di kawasan tali air kira-kira 300 meter dari rumah mereka.
Ibu mangsa, berkata, dia mengetahui kejadian itu selepas anak perempuannya, memberitahu anak nya telah hilang dipercayai terjatuh.
"Selepas mendengar perkara itu, saya terus berlari ke tali air dan memberanikan diri terjun ke dalamnya kerana yakin anak nya masih hidup," katanya di sini semalam.

Kasih nya ibu "lautan api pun sanggup di renangi " utk anak yg di kasihi nya...begitu lah pengorbananya ... Kita tau suatu hari nanti mana2 ibu pasti akan meninggalkan kita....gunakan lah masa yg ada ini utk mencurah bakti , membalas budi , mengenang  jasa, dan menyayangi nya sepenuh hati....

mfab :))

No comments: