~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Wednesday, December 15, 2010

BERHAT I- HATI DALAM MEMILIH MAKANAN




Tembak lembu guna senapang patah






KUANTAN – Sekumpulan pencuri menembak dua ekor lembu milik seorang penduduk sehingga mati sebelum melapah daging haiwan itu di Ladang Kelapa Sawit Jarau, Kampung Semangat di sini.
Kejadian itu disedari oleh pemilik haiwan tersebut, Harun Ibrahim, 51, apabila datang untuk melihat 65 ekor lembu peliharaannya di ladang berkenaan pada Sabtu lalu.
Ujarnya, sebaik tiba di ladang itu kira-kira pukul 9 pagi, dia terkejut apabila menemui dua kepala lembu yang sudah dipotong bersama kaki dan tali perut ditinggalkan di situ.
“Selain itu, saya dapati empat ekor lembu lain cedera pada bahagian leher dan kaki dipercayai terkena tembakan yang dilepaskan pencuri.
“Saya percaya berdasarkan kesan pada badan lembu yang cedera, pencuri telah menembak binatang itu dengan menggunakan senapang patah,” katanya ketika ditemui di sini semalam.


mfab :))

No comments: