~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Friday, June 11, 2010

SMKT KENANGAN DI ZAMAN PERSEKOLAHAN 1991 _ 1995

Alam persekolahan mmg 1 alam yg begitu bebeza dengan alam2 yg lain2 bagi diriku....Di saat aku mengolah cerita ini.. Bahawasanya sedar x sedar sudah 15 tahun aku meninggalkan alam persekolahan ini...Namun rasa nya masih baru sahaja aku meninggalkan alam ini rindu pada gelak tawa kawan2..Akan tetapi.. hari ini..setelah 15 tahun meninggal nya sudah pasti kenangan ini akan membuatkan hati menjadi sebak...
Mana x nya ada sesetengah kawan2 itu selalu lah berjumpa...akan tetapi susah utk berbual panjang...ada setengahnya mungkin akan bakal berjumpa tetapi x tau lah bagaimana keadaanya...dan paling yg di kesalkan sesetengah kawan2 ini mmg x akan berjumpa lagi....Apa2 pun itu semua lumrah kehidupan ..dan apa yg paling aku harapkan mana-mana kawan2 sama sekolah dulu semoga berjaya dalam hidup...

Gambar di atas : seingat aku hari ini adalah majlis perpisahan dan hari yg terakhir utk kami yg berada di tingkat 5 setelah menyudahkan peperiksaan spm..Yg mana pada hari ini kami /aku telah di arahkan utk menyambut hari perpisahan ini dengan girangnya...( MAIN KERUSI BERACUN )

Begambar dengan kawan2 yg sentiasa bersama di alam persekolahan...Yg mana kawan2 ini membuakan aku terlalu banyak menyimpan kenangan suka duka bersama antaranya ; POTENG KELAS , PONTENG SEKOLAH , BALIK CURI, MEROKOK DAN BERMACAM-MACAM LAGI....( kiri belakang: ZUL , NUDIN , AKU/FADIR..depan : SHEIKH SOUFI , SAIPUL ,dan HADAFI )
Antara gambar2 yg sempat di rakamkan oleh kawan2....alhamdulilah.. kalau nak harapkan aku mungkin x der lah gambar kenangan nya...ini pun mcm x pecaya boleh ada gambar aku kat dalam ni...jutaan terima kasihklah pada kawan2 yg ada simpan gambar ni....( aku copy dari f/book )
Gambar kenangan di tingkatan 2 di tahun 1992 kalau x silap lah.....seronoknya dapat tgok muka kawan2 masa2 ni..semuanya comel2....semuanya muka baik2.....hahahah...x pecaya jer bila jumpa sekarang semuanya berubah....berjambang,berjangut dah mcm2 lah..hehehe...AKU CUBA NAK INGATKAN NAMA KAWAN2 NI....dari kiri depan duduk...( JAMIL kg awah , TARMIMI kg awh , AMRI/PAKCU kg pangsenam , AKU/FADIR kg tengah , CIKGU RAZALI , SARIFUDDIN tmn sri kemuning , SHEIKH SOUFI kg paya pulai , HUSNI RIZAL kg charuk puting , EWAN kg buntut pulau , HAIRI kg lebak , ZUL kg buntut pulau ..berdiri kiri dari belakang ; SALMIAH kg tengah,SUHAILA kg lebak , x cam dah.., x am jugak...,x cam jugak..,ermm lupa dah.......
Kenangan di tingkatan 1 tahun 1991..wajah2 comel yg begitu membikinkan hatiku tersentuh melihatnya...." DENGAN LAFAZ BISMILAHIRRAHMAN NIRAHIM...YA ALLLAH YG TUHAN KU RAHMATILAH , BERKATI LAH , LINDUNGILAH DAN SEJAHTERA KAN LAH KEHIDUPAN SAHABAT2 HAMBA MU INI WALAU PUN DI HUJUNG DUNIA SEKALI PUN........AMINN"

mfab :))

No comments: