~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Friday, April 1, 2011

PASAR MALAM PUTRAJAYA

 Minggu lepas yang lalu aku di minta oleh org umah ke menemani nye ke pasar malam...  " ada barang peribadi yg nak di cari ni."..katanya.. ".ooo...yer ke ! ermmm jom lah.." ke balas aku...sambil tertanya-tanya pada diri sendiri mengapa pula barang peribadi  beli kat pasar malam pulak kali ini...heheeh...
Masuk saja jam 8.00 malam kami pun bertolak lah ke pasar malam yg megambil masa hanya 10 minit dengan bekereta....Sesampai saja di pasar malam mcm biasa lah aku menuruti saja org umah aku utk mendapatkan barang peribadi nya terlebih dahulu....jalan punya jalan ..sampai lah kat 1 gerai yg menjual ubat-ubatan herba..org umah aku nak makan jamu pulak ke...?? tanya aku sendirian...
ooo...Rupa-rupanya makanan tambahan nya sudah habis...patut lah...baru lah aku tau sebenarnya apa yg di maksudkan barangan peribadi tadi rupa2 nya susu High Goat org umah aku dah abis....hehehehee
Setelah selesai medapatkan barang peribadi kami pun pusing2 lah kawasan pasar malam ini utk mencari apa2 yg perlu dan sambil2 cuci mata....aku mcm biasa lah dengan kegemaran aku iaitu jagung mutiara rebus lah....2 tongkol lagi tu aku beli...org umah aku pula..dengan putu mayam nye lah...manakala anak aku pula dengan Nasi lemak RM 1 dia tu...siap beli 6 bungkus lagi ....
Nak kongsi sikit pasal Putu mayam kat pasar malam putrajaya ni....kalau x kena masa nya kena beratur panjang lah nak tunggu turn utk dapatkan putu mayam ni....boleh kata kena beratur itu mmg biasalah di gerai nyer...power x power nyer putu mayam  ni...hehehe..kebetulan masa org umah  aku beli tu putu mayam tu...org tengah ramai...so mcm biasalah kena tunggu dan beraris10-15 minit dahulu....kerana kepinggin sangat..kena juga lah tunggu...sambil aku menuggu tu aku pun toleh2 lah keadaan sekililng pasar malam itu...
Apa yg mecuri tumpuan aku ialah 1 gerai yg menjual permain kanak2...Yang mana di depan  gerai itu ada lah pasangan suami isteri dengan anak nya yg mungkin umur dalam lingkungan 5-6 bulan...apa yg menariknya si ibu begitu  teruja bila menunjukan salah 1 permain  patung penguin itu kepada anak nye siap dengan lakonan cara penguin berjalan lagi... Patung penguin itu di tolak2 nya utk  menampakan bergoyang goyang mcm menari...maka si ibu dan si bapanya bergelak tawa lah di depan anak nya seolah ia nye lucu sangat....Apa yg aku nak kongsikan di sini ialah si ibu dan si bapa nyer itu  ketawa bersungguh-sungguh utk menarik perhatian si anak nya...akan tetapi langusung x di pedulikan oleh si anak nya...bukan sekali dua patung itu di tolak nyer malah beberapa kali yg turut di iringi dengan gelak ketawa mereka...aku pun naik hairan dengan tingkah laku si ibu dan si bapa itu....melihatkan reaksi si anak nye pula langsung tiada balasan..mungkin si anak x berminat atau pun x mengerti dengan permainan itu...Dari apa aku lihat seolah si ibu dan si bapa ini dah mcm syok sendiri pulak dengan permainan itu....mcm kesian pun ada aku nengok nyer....
Melihatkan keadaan mereka itu aku anggap saja yg mereka ini begitu ingin sekali menhiburkan si anak nye dengan permainan itu...saper x sayang anak yer x...??? hehehe nasib baik lah kat pasar malam tu x der jual kereta kawalan jauh..kslsu tidak x tau lah apa  pulak si mak dan si ayah tu buat kan utk si anak nyer itu....seronok jugak bila dapat lihat karenah org kat pasar malam ni.....sekian....

mfab :))

2 comments:

FiEza_HaMiD said...

hahahha..bila pulalah abang nengok reaksi diaorang ni..abang tak cete pun kat saya ek..kelakau..kelakau...

leyzajamil said...

anak kecil tu xkan xdek perasaan kot? mak ayah tu failed nak hiburkan si anak..kesian..