~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Saturday, April 23, 2011

ASTRO NI..BETUL KE ...???

Assalamulaikum dan salam sejahtera....kat sini aku ada menda  sikit nok kongsi dan bagi tau ngan korang....rasa mcm kurang puas hati jugek lah aku dengan salah sorang agent wanita dari Astro Beyond sorang ni.....main sedak mulut jer....begini cerita nyer...

Pada petang semalam, jumaat 22/4/2011, jam pukul 3.30 petang sedang melayari Facebook kat opis aku kejap , tiba2 Handfon aku berbunyi...ada org call lah tu..dengan nombor yg x dikenali ,aku agak was2 nak angkat.....bukan apa takut no dari agent2 kad credit jer.....x suka sangat lah aku nak layan nyer....hehehe.....dah kata x minat pun kadang tu dia x paham2....namun pada waktu aku gagahkan jugek lah nak menjawap nye...mana tau kot2 hal penting dari saper2 ker....Bila aku angkat jer.....

" Helloo..selamat petang ....ini en ******** ***** bercakap ke..?
"iyer saya.." jawap aku...

Mcm ni en ***** yer...saya ****** wakil dari Astro nak bagi tau ni....kita ada pakej utk pertukaran Astro lama ke Astro Beyond...yg mana pertukaran nyer x der dikenakan bayaran apa2 pun....hanya RM 20  jer kita akan serta kan dalam bil blnan pertama selepas pemasangan astro beyond nanti..... "kata Agent itu...."heheheh..kata x dek caj apa2..pas tu ada lak.....belit jer budak ni..."bisik aku dalam hati....
 
 "ooo...begitu..tapi saya x berminat lah cik... " jawap aku...

Mcm ni en ***** mcm mana pun, en kena tukar juge sbb lepas ni  perhikmatan Astro yg  lama tu akan di tamatkan.. x lama lagi....kita akan buat secara beperingkat ni.....dan kita akan call customer kita beperingkat ni...kata nye

 " Ooo yer ke...saya x pernah dengar pulak Astro buat pengumuman mcm yg awak ckp kan tu...." balas aku....

" En tunggu lah nanti.....mesti En dengar..." jawap dia dan terus menamatkan perbualan....

Rasa mcm nok terbakor jer gegendang telinga aku ni bila dengor si Agent ni ckp mcm tu..... cara dia ni mcm nak mendesak org sangat...selama ni aku x pernah dengar pulak dari kawan2 dan pengguna2 Astro yg lain kata mcm tu....boleh kata tiap2 kali aku gi pasar malam Putrajaya tu x der pulak wakil Astro kata mcm tu...cuma dia promosi Astro  beyond ni lagi puas hati gambar dia...x dek sepatah hanrang pun dia kata akan di tamatkan astro lama tu......korang ada pernah dapat panggilan mcm tu..?? x pun dengat citer mcm tu.....pelik aku....

Sakit hati betul aku bila org buat mcm tu....kalau dah terdesak sangat pun....ckp jer lah terus terang....kan sedap telinga aku mendegar nyer....mana tau aku lembut hati dah rezeki dia..ini x....main gempak2 mcm tu lak....x dek tamadun betul lah wakil Astro ni....aku harap lepas ni Astro tapis2 lah agent yg mcm ni.....buat busuk nama Astro jer.....

mfab :))

No comments: