~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Wednesday, January 19, 2011

 Semalam 18/1/2011 merupakan rezeki terpijak bagi sebahagian pengguna lalu lintas di susur keluar rembau/pedas sehingga menyebabkan kesesakan lalulintas di kawasan tersebut. Apa ke tidak nya hampir sejumlah duit syiling 50sen,20sen dan 10sen bernilai hampir RM 75000 telah beteraburan di atas jalan raya oleh kerana sebuah kenderaan yang membawa nya telah terlibat dalam kemalangan.Boleh dikatakan hampir kesemua pengguna yang melalui jalan tersebut tidak melepaskan peluang utk megutip syiling tersebut...."sonang2 jor den dapet doit haa....."kata  salah seorang pengguna lalu lintas disitu yang sedang asyik mengutip duit syiling tersebut...
Kebetulan pada masa kejadian tu aku mmg lah menghala ke kuala pilah...tapi aku x lah ikut jalan lebuh raya tersebut (PLUS )...sbb aku ikut LEKAS....Kalau tidak mungkin sebahagian duit syiling tu jadi milik aku...hahahaha...Kalau dah duit beteraburan depan mata mcm ni saper lah yg x tergoda utk megutip nye...
Apa yg aku takutkan , x suka dan benci sekali ialah apabila ada kemalangan,ada pulak sebahagian masyarakat/org ramai akan megambil kesempatan dengan meyelongkar kenderaan2 yg terlibat dalam kemalangan utk mecari barang2 yg berharga,yg mana berkemungkinan barang beharga/perhiasan dari mangsa kemalangan turut di SEBAT/REMBAT!!!!!! TOLONG LAH JGN BUAT MCM TU....BAGAIMANA KALAU IANYA TERKENA PADA AHLI KELUARGA DAN SAUDARA MARA ANDA SENDIRI...

mfab :))

No comments: