~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Tuesday, November 17, 2009

Trip ke kenyir 08.. ( 2 )

MLM HARI KE 2: Siapa sangka pada sebelah ptg hari ke 3 kami di landa hujan yg sgt lebat sehingga kan x dapat nak sambung aktiviti memancing...rupa2 nya pada sebelah mlm kami mendapat habuan yg begitu memberansangkan...joran2 pancing kami di di serang oleh kumpulan ikan baung..mmg hebat pada mlm itu...semua perserta x menang tangan...sampai kan kami x cukup umpan yg di bekalkan oleh tekong bot...(untuk memancing ikan baung kena pakai umpan anak ikan hidup ) aktiviti kami pada mlm itu x dpt bertahan lama lebih kurang pukul 11.30 pm kami x dpt lg nak memancing ikan baung...umpan habis...so....mula lah para peserta beralih ke aktiviti lain..aktiviti meluruskan badan...

HARI KE 3: Hari ni adalah hari terakhir aktiviti kami di sg terenggan..hasil dari sg terenggan pun dah makin berkurangan....masing2 pun dah x larat dah nak tgok pancing...dengan keperihatinan tekong bot...dia mencadangkan kami beralih ke kawsan air terjun lasir..dgn mengabarkan bahawa kwsn sana selalu di huni spesis toman,baung dan belida...apa lg kami semua pun setuju lah seperti yg di cadangkan..utk sampai ke air terjun lasir mengambil masa lebih kurang 3 jam dari sg terenggan..yg mana kami kena keluar balik ke kwsn tasik besar...
lebih kurang 3 jam lepas tu kami pun sampai ke kawasan air terjun lasir...di air terjun lasir aktiviti memancing mmg x sesuai utk waktu siang kerana ramai pengunjung dtg utk mandi manda...so kami pun join lah sekali mandi manda di air terjun lasir... tepat pukul 6 ptg kami sudah siap sedia utk memburu spesis yg di kata oleh tekong pada waktu siang td...so semua peserta di ingat kan supaya mengunakan mata kail dan perambut yg bersesuaian..kerana ikan di sini agak besar dan ganas...

1. mangsa pertama yg membaham umpan anak keli berjaya di naikan oleh mie..lebih kurang pada pukul 9.00 pm di kawasan air terjun lasir. suasana agak panik waktu tu sbb masing2 tgh sibuk utk menyiapkan mkn malam..

speasis belida..hanya makan umpan anak ikan hidup sahaja.
seberat 4.3 kilo.

2. bejaya dinaik kan oleh aku sendiri lebih kurang jam 10.15 pm..masih lg speasis yg sama...seberat 7 kilo..masih menggunakan umpan yg sama...
berjaya di naikan selepas makan mlm.

3. masih lg speasis yg sama bejaya di naikan pada pukul 7.30am esoknya..ikan ni dah baham umpan dari sebelah mlm nya..tp di sedari pada sebelah pg nya...hehehe...pas bangun tidur.. - samir dengan speasis belida seberat 2 kilo nya...

4. speasis baru..toman seberat
4kilo berjaya di naikan oleh tekong sendiri pada pukul 8.30am..sedang para peserta sed
ang sibuk berkemas utk balik..

5. peserta senior dgn speasis belida 1 kilonya.. berjaya dinaikan pada pukul 7.30am ..tahniah bro..

6. antara acara pada pg hari terakhir kami..senaman angkat toman dlm sauk..30 kali setiap org..sory geng..

8. antara hasil tangkapan yg memenuhi 2 coolman kita org

9. makan pun kena berjamaah juga..lauk pauk segar tapi masak cara ala kadar sajer..

10. bergambar bersama hasil tangkapan..boleh kan
2 collman tu semuanya hampir penuh.

lihat lah gambar2 kat bawah ni sedikit kenangan bersama.. sepanjang trip di tasik kenyir.

antara gambar yg mana ketika itu semuanya sedang tekun menunggu pancing di rentap mangsa..

antaranya hasil2 yang di naikan..

bukan kembar tu...tp mcm nak sama kan...sama yg mana tu...??

Allhamdulilah....tgok tu..menung jauh kawan tu...ermm..tanda puas hati dengan trip kali ni..semua nya telah berjalan dgn lancar.....ni lah perancang utama nya.....tahniah mr fadir..
k lah...semoga cerita dari saya ni x
menggangu mana2 emosi kalian semua...

(sebenarnya misi kali ni masih di anggap gagal kerana x dpt nak naikan kelah xl/xxl)