~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Thursday, November 26, 2009

Latest Trip kenyir 09 ( 7 )

Petang hari pertama kumpulan kami di serang oleh sekumpulan ikan lampam yg begitu kemaruk memakan pallet...mmg begitu seronok melihat karenah aku punya geng2..kelam kabut jadi nya... al-maklom lah kumpulan ikan lampam ni timbul di permukaan air dengan begitu banyak sekali...boleh dikatan hampir ribuan ekor...ikan lampam ini begitu ghairah memakan pallet yg timbul di permukaan air...

Hasil tangkapan yang mana baru 30 minit masa pertama kami di serang....


Selang 15 minit selepas itu...

Bos Husni dengan dengan anak ikan lampam yang banyak menguji kesabaranya....
Bos Husni : badan jer kecik ikan ni...tapi dia punya tarik mcm aku x boleh naikan ke bot ni jer rasanya...

mat bunga 1 : wahh korang berpesta diam-diam jer yerr..??? apasal x panggil aku...?? boleh buka x ikan tu boss..??? klau x boleh... aku boleh...
Bos Husni : boleh... tapi ikan ni buat aku mcm x sampai hati jer nak makan...kecik sgt...
mat bunga 1 : kalau bos x sampai hati..lepaskan jer lah...tahun depan kita pancing dia balik...heheeh..
Bos Husni : aahhh... aku nak naikan punya lah susah....nkor senang2 suruh lepaskan...jap lg aku nak goreng ikan ni..heeheh....


sarjan : ni nak kira besar ke nak kira berat...??
ijan : x per jan.. mana-mana pun boleh... mula-mula mmg lah selalu naik yang kecik..jap2 lagi jan tolong tarik ngan saya-saya sekali....hehehe...
sarjan : aku tarik nkor ..ke ikan yang tarik nkor ni...???
Bos Husni : aku pun x tau lah bahawa aku ni sedang memancing ke apa..??? pasal bila letak jer kena-bila letak jer kena hahaha....
sarjan/ijan : alaa...nkor jangan lah nak tunjuk bagus sangat...nkor x perasan ke yang kita org ni dah pegang rekod juara dan naib juara dah pada sebelah petang ni ??
Bos Husni : x per...tempat ke-3 pun masih ok lagi...sbb bagi saya jan..yang penting kita happy....hahahah...
ijan : aku rasa ikan ni mmg dah tunggu aku lama dah...pasal tu petang ni pancing aku ni nak mengenjut jer..... ( juara raja lampam trip 09 ni... )

ijan : nak goreng ke masak nak gulai lemak ni...


Hasil pada sebelah petang hari pertama ni dengan menggunakan joran sentap sajer....selepas 1 jam kami di serang gerombongan lampam...mmg berbaloi lah utk tanda salam perkenalan kami pada petang ini...( boleh tahan kan..?? dalam 1 jam ni lebih kurang 40-50 ek0r ikan lampam telah di naikan..)

mie : eksyen lah dia org tu...
mie : pasal apa lah nkor x nak makan pancing aku ni ikan...?? apa lah salah dan dosa aku ni...??

No comments: