~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Thursday, November 12, 2009

Bercerita sedikit tentang diri dan hobi ku....


Lebih kurang 5 bln di tahun yg lepas aku dan teman2 pejabat aku telah memasuki tasik kenyir utk trip memancing pada tahun 008.trip memancing kali ini ada lah perancangan dari aku sendiri.setelah mendapat sokongan dari teman2 yg mmg kemaruk nak menaikkan ikan bersaiz xl dan xxl...pekara pertama yg aku pk kan ialah kos utk trip kali ini...lepas luah kan pada teman2 ku...mereka semua setuju utk buat colletion bg menampung perbelanjaan trip kali ini...bincang punya bincang kata putus pun di persetujui...kos utk 1 kepala adalah rm 200 sorang...kos ni temasuk segala mcm hal....pastu peserta tgu baling pancing jer....

Sedar x sedar dah masuk seminggu program ni aku rancang dan mempromosikan kat lama web opis aku.. utk menambahkan perserta....dlm masa tu cuma baru ada 5 geng kaki pancing yg tegar yg di kenali jer....sedangkan masih lg ada 7 org kuota lg utk melengkapkan misi kali ini...duit masih x cukup lg...itu jer....

Hari ni dah masuk mgu ke 2 dah...masih lg tiada tambahan penyertaan..aku mula gelisah.maklom lah klau x jadi trip ni..agak kecewa jugak lah....sbb dlm mgu ni ajer mcm2 laman web kelab pancing dah yg aku layari..semuanya menceritakan tentang berbaloi-baloi nya trip dia org dlm 1-2 yg bln yg lepas...bermcm-mcm bukti yg mereka bukti kan kat laman web dia org....mcm2 saiz ikan yg mereka daratkan...aduhh...mmg geram...meronta-ronta lah nak pergi nya....
Utk melepaskan hajat aku kali ni...aku mula menggumpul no2 fon pengusaha2 tekong bot yg aku dptkan dari teman2 dari ahli kumpulan pancing yg lain...... call punya call...dpt lah kenal ngan sorang pengusaha yg boleh bg harga terendah....dia offer kat aku harga rm1800.00 utk 4 hari 3 mlm..(terima kasih
abg mamat) apa lg...ketar kepala lah aku bila dpt harga rendah mcm tu....ngentak2 lah kaki nak bg cpt pergi...

Nampaknya masih lg tiada respon dari teman2 opis yg lain..masing2 semernya ada hal lain...xdpt nak join trip kali ni...ada yg nak sambut kenduri kawin adik lah...mak mertua nak dtg umh lah,org umh nak pergi sana pergi sini lah..mcm2 hal lah...tp x per...nampak nya x boleh nak harap kan org opis jer trip kali ni...

X per...korang boleh g.. mesti ada org yg boleh g.... hehehe....apa lg aku offer lah kat org luar opis....masuk jer hari yg ke 2 aku offer kat org luar...apa lg..fon aku mula bising lah..pas sorang...sorang call kata nak join...bkn takat 7 org jer...berbelas-belas org lak yg nak ikut...susah pulak aku nak salect...heheehh...apa lg bila mcm tu punya sambutan aku mula lah nak diman...aku pun up kan harga utk org luar kepada rm250.00...tp dia org masih kata harga tu masih murah...ermm..mmg cantik sgt lah...dpt lah aku duit lebih sikit hehehhe..cari mkn..

Masuk pertengahan mgu ke3.. semer nya dah sattle...bab pengankutan,brg mknan, keperluan memancing,permit memancing,kelulusan bercuti dan mcm2 hal yg lain lah..deposit bot pun aku dah bereskan...cuma tgu masa nak gerak jer ni...
masuk jer tarikh yg di janjikan tepat pukul 9.30 mlm kami pun berkumpul di depan opis aku kat upm...semernya dtg sblm masa yg ditetapkan...mmg semangat..syabass kawan2...tepat jer pukul 9.4
5 mlm bas yg diempah pun sampai...hebatkan ?? gi mancing siap tempah bas lg ...bas suasana edaran yg baru lak tu...apa lg terkejut berukk lah org luar yg tumpang trip aku kali ni...dia org siap kata mmg first class punya trip lagi tu...bangga gak lah aku mendegarnya...hehhehe... (sbnrnya bas ni mmg free jer sbb aku daftarkan trip memancing kali ni di bawah nama kelab rekreasi dan kebajikan opis aku..tu pasal lah dpt bas ni...tu pun hasil persetujuan bos aku..klau x ..x merasa lah..huhhuhu....)

Hampir 7 jam duk dlm bas kami pun sampai ke pkn kuala berang.. lebih kurang pukul 6 pagi..benti jap kat masjid kuala berang utk solat subuh..pastu bersarapan dan beli apa2 yg patut...kira last shopping lah...mcm2 lah dia org beli...lebih2 lg kaki perokok..berkotak-kotak..amboii mmg hebat...x per lah....klau x cukup yg tu nanti susah pulak...mau btg joran lak yg dia org hisap...lg nyayer...masuk jam 8.00 pg kami pun bertolak lak ke stesen hidro jenogor...jeti yg aku dah janji ngan tekong bot utk jumpa...tepat pukul 9.00 pg kami pun samapi ke jeti stesen hidro jenagor....apa lg..senyum lebor lah muka tekong bot tu, tgok kami dah sampai...(yer lah dah masyuk..)








1. operasi memunggah barang- barang ke dlm house bot.
2. "tgok tu..semuanya bersemangat..jgn angkat batu tu sudah lah geng"...

No comments: