~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Wednesday, March 26, 2014

Hidup biar mulia, mati biar syahid...


Hidup biar mulia.....
Beliau bukan sekadar tokoh yang memperjuangkan nasib umat di bumi Mesir semata-mata, bahkan juga turut mengambil peduli perihal umat Islam sejagat.
Ketika badai tsunami menggegarkan dunia dengan bilangan korban yang mencecah 220,000, beliau adalah di antara aktivis yang turun padang di Acheh setelah meredah perjalanan jauh daripada Kaherah.
Dengan agenda keadilan dan kebenaran, beliau telah diangkat menjadi Presiden Mesir yang pertama secara demokratik di kalangan rakyat awam. Namun agenda yang dibawa ini amat dibenci dan digeruni yang menyebabkan gagasan ini ditumbangkan oleh sebuah gerakan yang sistematik dari dalam dan luar Mesir.
Beliau sendiri dan 15,000 insan yang tidak berdosa kini merengkok di dalam penjara. Mahkamah Jenayah Angkatan Tentera Mesir telah menjatuhkan hukuman mati kepada 529 orang di kalangan mereka Isnin 24hb yang lalu, lebih 600 orang lagi akan menuruti langkah yang sama. Bahkan tokoh yang disegani ini juga dikatakan bakal menjejaki jalan ini.
Hidup biar mulia, mati biar syahid.


http://fadir78.blogspot.com/

No comments: