~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Tuesday, November 19, 2013

RM20 Dimata Kita,Di Hati Mereka


 
Ianya selamat dan indah di sini. Di Syria pula ianya kisah yang berlainan.

Kehidupan keluarga para syuhada semakin menderita dari hari ke hari, tanpa bantuan kewangan, atau seorang ketua keluarga (lelaki dewasa) bagi membantu mereka mengharungi musim sejuk serta tanpa bantuan antarabangsa untuk membantu mereka, hanya NGO-NGO seperti Syria Care sahaja yang sanggup membantu keluarga para syuhada ini. Sebagai saudara, apa yang boleh kita lakukan untuk membantu keluarga-keluarga para syuhada ini?

Kami di Syria Care akan memulakan satu projek baru yang akan berlangsung hanya selama 2 minggu sahaja. (20 Nov-4 Dec). Program yang dinamakan RM20, Kecil Bagi Kita, Besar Bagi Mereka bertujuan untuk mengutip derma sebanyak RM20 bagi menampung sebuah keluarga para syuhada di Syria.

Kami mensasarkan 100 keluarga para syuhada dapat dibantu melalui program ini insha ALLAH agar mereka dapat meneruskan hidup seperti sediakala akibat kehilangan ketua keluarga.

RM20 adalah satu jumlah yang kecil bagi kita akan tetapi ianya satu jumlah yang besar bagi mereka.
Dermalah RM20 sehingga 4 Dec.
 
 

 http://fadir78.blogspot.com/

No comments: