~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Wednesday, May 25, 2011

Bayaran Internet masih tinggi


CYBERJAYA 24 Mei - Kerajaan menyifatkan kadar bayaran bulanan Internet yang dikenakan oleh syarikat telekomunikasi masa kini masih membebankan masyarakat di peringkat akar umbi.
Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, kadar bayaran bulanan sedemikian dilihat akan menyukarkan masyarakat di kawasan kampung, kampung baru atau estet menikmati kemudahan perkhidmatan internet yang dibina oleh kerajaan.
''Setakat ini, kadarnya antara RM38 hingga RM58 dikenakan kepada semua, tetapi mereka yang mempunyai anak lebih daripada lima orang dan berpendapatan RM700 atau RM1,000 sebulan, akan kurang mampu untuk mengeluarkan wang sebanyak itu setiap bulan.
''Saya masih belum puas hati dengan keadaan itu kerana program kita hanya setakat Kampung Tanpa Wayar tetapi bayaran yang dikenakan kepada penduduk kampung yang berpendapatan kecil belum lagi selesai," katanya.

Mintak maaf lah Dato Seri Rais....Ni budak kampong nak nyampuk sikit ni...bukan kat kampong jer yg rasa terbeban kat bandar ni pun dah rasa terbeban dah....pastu perhikmatan yg di terima rasa nyer makin lama makin lemah pulak dari awal pemggunaan.....kalau org bandar dah rasa x puas hati..apatah lagi org kampong....mintak kurang lagi lah Dato Seri....
 
mfab :))

No comments: