~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Wednesday, January 26, 2011

SESIAPA YANG X PERNAH MAKAN...TAK TAU LAH NAK APA APA....

 Di satu tengahari yg mana keadaan cuaca nya tersangat lah menguji ketahanan dan kemampuan tekak aku ini..Sedang aku menunggu tepat nya waktu ke jam 1.15 petang utk mengambil anak aku pulang dari sekolah yg masih  berbaki 10 minit lagi utk sampai ke waktu nya utk waktu balik pelajar sesi ke ke2 utk murid2 tahun 4,5,dan 6.
    Untuk megelakkan aku dari terus di jemurkan dari panas perit matahari lalu aku pilih lah sepohon pokok utk aku menumpang berteduh di bawah nya..Sambil2 tu aku cucuh lah sebatang dunhill aku utk menghilang kan boring....sedang asyik aku layan asap dunhill ni, aku pun terpandang lah ke arah sekempulan budak sesi pertama yg bekerumun ke arah sebuah kenderaan..aku ingatkan apa pasal..rupa2 nya ada lah sesorang hamba allah yg dalam kenderaan itu sedang menjual air skrim..patut lah budak2 berebut2....
    Apabila terlihat kan air skrim ni segar kembali kenangan aku di zaman kanak2 dulu....yg mana sememang nya air skrim ini juga lah antara rebutan setiap kanak2 yg pulang dari sekolah... melihatkan karenah kanak2 sesi ke 2 itu x ubah pun masa zaman aku sekolah dulu2....mau x nyer ada air skrim itu di potong 2 dan di potong 3 utk di kongsi kan dengan kawan2...kalau tersalah tarik akibat nya abis lah baju sekolah comot akibat terkena titsan air skrim yg pelbagai perasa dan warna itu.....
   Apa yg aku nak ceritakan kat sini bukan lah pasal budak2 yg beli air skrim ni..tapi aku nak kongsikan kenangan dan mengimbau kan kembali kenangan lama aku/pembaca tentang  air skrim ini.....sebab pada sangkaan aku air skrim mcm ni dah x ada lagi dah pada zaman mcm ni....Rupa2nya masih ada lagi....sbb nya aku lihat budak2 zaman sekarang ni banyak makan air skrim patah2 tu.....
     Jadi utk melepaskan rindu aku pada zaman sekolah dulu terhadap air skrim ini....aku pun arahkan lah anak aku si bulat sorang ni utk membeli sebatang nya utk aku....ermm boleh tahan....bapak budak ngan budak2 makan air skrim ni....mmg sedak....walaupun aku dapat air skrim asam masin jek...kalau lah ada  bubur kacang punya..mesti lagi sedak.....

mfab :))

No comments: