~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Saturday, May 8, 2010

BERCUTI KE MELAKA

Permandangan yang biasa di lihat di bandar raya yg besejarah melaka..abg2 beca sedang bebincang untuk mendapatkan pelanggan nya seramai yg mungkin...aku kadang2 tu x sampai hati nak tgok dia org ni...maklom lah kadang2 tu bkn nya abg2 yg kayuh beca tp pakcik2 yg umurnya 50an keatas ..mana x nya..pelaggan yg naik tu bukan nya kecik2 org tp saiz mak/bapak org yg 2 kali saiz org biasa2...mengah2 tukang kayuh nya...

Bergambar kenangan besama muzium umno melaka...tp x masuk dalam pun x larat dah....sampai2 jer dia org semer nya buat haluan masing2...menunggu lah aku keseorangan...

Antara ahli keluarga yg menyertai aku ke bercuti ke melaka...abg besar tu dah penat dah tu...hampir 4vjam drive keta dari temerloh pahang ...

Permandangan org ramai yg sama bercuti ke melaka...

Aku yg mula merasa bosan kerana di tinggalkan keseorangan...kerana dia org semua pergi membeli belah atau buah tangan dari melaka yg mmg bggitu terkenal cencaluk,belacan dan mcm2 lagi lah..

masih lagi keseorangan...

EERRRMM....mcm best jer uncle tu jual ramai jer org kerumun...baik aku gi tgok apa yg dia jual....mana tau kot2 kena ngan selera aku...

WAAAUUU....AIS CREAM ROTI...best nya...

ERRMMM..NYUM..NYUM....mmg best...

Baru lah boleh nak senyum kit..hehehe..tu pun mcm nak x nak jer...huhuhuh...

mfab :))

No comments: