~ MuTiArA kAtA

Jangan malu memberikan sedikit, kerana pemberian sedemikian lebih baik daripada tidak memberi sama sekali & Dan aku anak kampong tidak terlalu pandai menulis....akan tetapi apa yang baik akan ku kongsikan jua.....

Thursday, December 3, 2009

Latest Trip kenyir 09 ( 10 )

Pagi hari terakhir kami di air terjun sauk.. para peserta pada pagi ini agak lambat bangun dari tidurnya....masing2 nampak agak keberatan utk meningalkan tempat pembaringan masing2... mungkin kerana masih sayang lagi utk menikmati keindahan- keindahan kawasan tasik kenyir atau pun mmg mengantuk kerana telah berjaga hingga lewat pagi pada malam terakhir kami.....Apa2 pun masa yg di janjikan telah tiba..mcm mana sekalipun kami semua kena lah juga mengagahkan diri utk bersiap-siap utk pulang...9.00 am di air terjun sauk...para perserta agak kelam kabut utk mengemas barang2, pancing, pakaian dan menyiapkan sarapan pagi...Alhamduliah semuanya beres dah masa yang di rancang house bot kami mula meninggalkan kawasan air terjun sauk lebih kurang pukul 10.15 pagi utk balik ke pengkalan gawi...utk sampai ke jeti pengkalan gawi memerlukan masa lebih kurang 1 jam dari kawasan air terjun sauk dengan menaiki house bot..
30 minit setelah meninggalkan air terjun sauk para peserta mula mempamerkan hasil masing2...al maklom lah mesti lah bangga dengan hasil2 yg dapat di daratkan masing2...

mie : hahahha..ni lah hasil ikan toman yg terberat yg telah berjaya aku daratkan...nkor org mcm mana ada berani lawan ke...?? dalam 4 kilo ada ni...hehehe

sarjan : 4 kilo jer..?? yg aku punya ni x tau lah berapa berat nya..tp aku nak lawan gak lah....mmg x begitu mie...tapi x larat nak bangun aku mengangkanya ni...alaa..skit jer lagi nak potong nkor 3.8 kilo jer..

mat bangi : ooppss.. aku punya pun ada.. hhaa tgok ni...ni nak kira mcm mana ni...??..kira berat ke banyak...??

mat bangi : kalau x cukup berat lg x per.. tu yg dalam bakul tu banyak lagi yg boleh cukup kan berat hasil aku...hahaha...

bos husni :
tekong bot: wooii..woiii....kita org punya pun ada jugak lah.....mana boleh kira mcm tu...
ijan :

jaja :
hamdan : wooii..woiii....kita org punya pun ada jugak lah.... mana boleh kira mcm tu...
sarjan :
mr fadir :
mat bunga bangi 1 : wooii..woiii....kita org punya pun ada jugak lah....mana boleh kira mcm tu...
mat bunga bangi 2 :


mr fadir : tolong zoom kan gambar ikan ni boleh nampak jadi 3 ekor ok....

hamdan : bbesar betul ikan ni.....ttapi x berat pulak....betul ke ikan ni aku yg punya...??
juru gambar : nkor ni ikan sendiri pun dah x kenal...beso dah kahwin x tau lah mcm mana..
jaja : semer org nak tunjuk ikan dia...mana aci! aku pun nak tunjuk gak...haaa..tgok ni..
bos husni : ikan nkor ni ja mcm ikan aku jer...nkor amik kat mana..???hehehe
jaja : x lah ni aku yg punya...aku ambik kat belakang tu...
bos husni : ikan nkor bukan dah kena siang buat lauk ke...??ini aku punya lah..
jaja : yer ke??alamak kantaoii aku..x per2 bagi aku tolong pengang kan arr...hehehe..
hamdan : jjangan bersedih boss...
bos husni : x lah...tapi aku x dapat pegang ikan aku masa bergambar tadi tu..
mat bunga bangi 2 : x per bos..nanti dah balik bos boleh buat bantal peluk lagi ngan ikan tu...x der saper2 pun nak kacau...dah2 jgn bersedih..hehehe..
mr fadir : klau nkor semua x nak balik jom ikut aku...kita ubah haluan bot ni.....kita ubah haluan bot ni menghala ke ke pulau perhentian jommm..heheheh...


sarjan : sudah2 lah tu mat bunga...nkor punya x besorr mana pun.....
jaja : tu lah...x boleh masuk rekod mana2 pun..
mat bunga bangi : nkor mana tau ....aku ada rekod aku sendiri..hahaha..
sarjan : ok...kita dah sampai...jomm angkat barang2.....
jaja : angkat lagi....
Bergambar bersama para peserta sebelom meninggalkan house bot..ini lah team kami pada trip kali ini..x lah begitu ramai tapi sedang2 lah....woi2 jgn lah serius sgt..kita bukan nya nak gi berperang ni...dah balik dah pun..ceria lah sikit......
mr fadir : haa mcm tu lah kan ke best tgok..ceria..baru lah mcm org baru balik berperang dan telah mencapai kejayaan..thank you kawan-kawan...haa..pas ni jgn lupa tolong angkat barang2 bawak naik atas...hehehe..
bos husni : boleh tahan gak barang2 dgn hasil tangkapan kita jan yer...
sarjan : ermm alhamdulilah..mmg puas hati..dah mcm ni kira x segan lah aku nak tunjuk kat org umah aku....
mat bangi : saya pun sama jan..klau x..mau kena menbebel nanti...org rumah saya lain sikit perangai nya...
bos husni : ooo...nasib baik saya x der org rumah lagi...hehehe..
Ambaoii..lena tidur nya kawan kita ni...mmg kepenatan sgt lah ni..ermmm mcm ni lah keadaanya sebilangan para peserta bila berada di dalam bas...x der aktiviti lain lah...membuta jer lah kisah nya..

Sedikit permandangan semasa berada dalam di dalam bas yg mana bas mula memasuki higway kuantan... kami di jangka sampai semula ke serdang pada jam 8.00 mlm.. seperti yg di jangkakan maka sampai lah kami ke serdang...selepas siap menurunkan barang2 dan hasil kami..kami pun mengagih kan hasil kami kepada para peserta...semua nya berpuas hati dengan hasil masing2..itu pun ada peserta yg x nak mengambil hasil nya kerana x der tempat utk simpanan ikan di rumah...kata nya dia x kisah..baginya dapat tarik ikan tu yg penting.. maka banyak lah ikan yg berlebih...x per lah ikan2 ni nanti kita boleh bg pada org opis kita..kita bagi dia org rasa...setelah besalaman dgn semua kami pun pulang...
mr fadir : Syukur alhamdulilah.. saya ucapkan ribuan terima kasih kepada kawan2 yg turut serta pada trip memancing 2009 ini..semoga pada lain tahun tahun kita masih boleh bersama-sama lagi utk trip yg lebih mencabar dan lebih baik lagi..mungkin kita akan ada kan trip ke negeri2 lain pula contohnya ke tasik banding perak,tasik bera pahang,taman negara pahang dan lain2 lubok2 yg menarik lagi lah...di sini saya ingin mengambil kesempatan utk memohon kemaafan sekiranya ada terlanjur kata2 dan mengguris hati dan perasaan kawan2 semua semasa kita berada di dalam trip 09 ini dan di dalam becerita dalam blog ini..harapan saya semoga kawan2 dan para pembaca semua x boring dengan kisah trip saya kali ini...semoga akan ada lebih banyak lg trip2 yg akan menyusul lagi selepas ini...amin..

No comments: